11 april 2019

11 april 2019 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Terwijl we dit schrijven is het 34 graden. Gisteren konden we uitslapen maar 8.00 zaten we aan het ontbijt. Voor de middag bezochten we, met de bus, het stadje Knysna. Gewandeld, geluncht, wandelingetje door wat gekleurde straten gemaakt en 's middags de boot op naar Featherbed island en daar met 4WD de bergen op. De beplanting was nog te jong om in volle bloei te staan. Dit in verband met een zeer grote brand in 2017. Als er hier bosbrand uitbreekt gaat dat over 1000 of meer ha. Er gingen ook honderden huizen mee in de vuurzee. Vanuit deze berg een prachtig uitzicht over de lagune, de riviermonding en de zee. Vanmorgen een struisvogel boerderij en een grottenstelsel Cango, net boven Oudshoorn, bezocht met vele stalagtieten en stalagmieten. Vergelijk een struisvogel ei met 24 kippeneieren. Veel geleerd over deze vogel en z'n nut. Rendeert goed in deze droge omgeving. Vanuit het terras zien we olifanten, antilopen, elanden en nijlpaarden. Wat me nog steeds verbaast zijn de Nederlandse plaats- en straatnamen. We moeten in onze lodge u hun zuinig zijn met water maar bier en wijn is er genoeg. Morgen 12 april  gaat het van Oudshoorn naar Kaapstad en ontmoeten we Manon. Gaan we samen een paar mooie dagen doorbrengen. R.

1. Barbara:
    11 april 2019
    Leuke video pa. En leuk om jullie verslagjes steeds te lezen. Heel veel groetjes en een knuffel aan manon xxx
  2. Corry Erven:
    12 april 2019
    Al weer een mooi verslag. Wat een actieve reis en doen jullie veel ervaringen op. Ik ben een beetje jaloers. Doen jullie de lieve groetjes aan Manon van de tantes Mien, Nelly en Corry.