Maandagavond 15 april.

15 april 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Op dit moment samen met Manon een laatste maaltijd aan het genieten in het Waterfront. We gaan snel terug naar het hotel om de groep uit te zwaaien. Maar nog even vertellen over vandaag.Vanochtend zijn we eerst naar Stellenbosch geweest. Een heel leuk, schoon stadje, met huizen in kaaphollandse bouwstijl. Dat lijkt heel veel op de oud Hollandse bouwstijl, met gezellige, idyllische straatjes en een winkeltje met allerhande oude spulletjes. Niks gekocht, alleen gekeken en herkend. Daarna naar een wijnlandgoed geweest. Rondleiding door een onduidelijk sprekende Zuid Afrikaanse gids. We denken nu ongeveer te weten hoe van de druiven de bekende Zuid Afrikaanse wijn gemaakt wordt. Maar we kwamen uiteraard voor de wijnproeverij! Daarna naar het Afrikaans taalmonument. Ook daar de invloed van de Nederlandse taal. Toen naar het hotel terug om Manon te treffen. De groep ging echter door naar de Tafelberg. Die hebben we dus gemist, maar wij kregen in plaats daarvan een persoonlijke rondleiding door Manon door het kinderziekenhuis waar ze werkt. Heel erg leuk om te zien hoe ze met de kinderen omgaat en hoe dol de kinderen op haar zijn. We maakten wat foto's van en met de kindjes en dat vonden ze super interessant en onze mobiele telefoons vonden ze erg leuk speelgoed! Voorzichtig daarmee dus. Maar het waren schattige onschuldige kindjes en we hebben ervan genoten en vonden het een bijzondere ervaring. Ook ja, nog even over gisterenavond. Het was een heeeel gezellige avond met Afrikaans eten, muziek en dans. Volop genoten.! N.

1. Barbara:
    15 april 2019
    Wat leuk dat jullie bij manon in het ziekenhuis mochten gaan kijken. Alvast een hele goede reis terug morgen. X
  2. Nelly Erven:
    15 april 2019