9 april 2019

9 april 2019 - Knysna, Zuid-Afrika

Gisteren de hele dag gereisd. Een beetje saai, maar je moet tenslotte de afstand overbruggen naar cape st. Francis. Vanochtend waren we al om 7 uur op het nabijgelegen strand, we waren toch al weer vroeg wakker, terwijl we pas (!)  om 8 uur de bus in hoefden. Maar je went eraan om om 6 uur op te staan en direct actief te worden. Misschien ook eens invoeren, als we straks weer thuis zijn. Na het ontbijt met de bus naar de kleine township St Francis, waar we een privé Montessori schooltje bezochten, voor kinderen van 3 tot 6 jaar. De kinderen zongen uit volle borst. Heel ontwapenend en voor mijn gevoel heel oprecht bedoeld. We bezochten de klaslokaaltjes en de directrice vertelde hoe het er daar aan toe gaat. Uiteraard vertelde ze er ook bij dat dergelijke schooltjes alleen kunnen bestaan dankzij donaties. Dat werkte natuurlijk op het gemoed van de opa's en oma's in de groep. En dat is ook goed. Daarna via de bekende tuinroute doorgereden. Grote variatie aan plantengroei, maar ik miste wel de kleuren, die je hier ongetwijfeld in de lente of zomer meer zult tegenkomen. Het is hier nu herfst. We hebben nog een wandeling gemaakt naar hangende bruggen over de monding van de Storms rivier. Mooi! Daarna door naar het volgende hotel, waar we vandaag en morgen verblijven. Morgenochtend start het programma pad om half 11. Dus uitslapen, als dat lukt! Nellie

1. Antoinette:
    9 april 2019
    Wat een mooie verhalen. Leuk om alles te lezen. Nog een mooie reis verder.