6 en 7 april

7 april 2019 - Seagulls, Zuid-Afrika

Gisteren een lange dag in de bus gezeten, om van Drakensbergen naar de wild coast te reizen. Wel veel regen gehad. Onderweg een korte stop om het Mandela museum te bezoeken. Wat een betekenis heeft deze man gehad voor Afrika! Hij wordt hier alom geëerd. En terecht.  Onderweg oponthoud gehad, omdat we achter een kudde koeien reden. Dat maak je in Nederland nou nooit mee. Als we door kleine dorpjes reden, werd er continue gezwaaid naar de bus. Heel vriendelijk zijn ze hier, ik kan niet anders concluderen, tot nu toe. We kwamen eind van de middag in het hotel aan, waar de medewerkers ons met gezang en dans ontvingen. En voor het diner nog even naar de zee gelopen. De Indische Oceaan, zo dichtbij. Toen het heerlijkste visbuffet ooit gegeten. Oesters, zalm, mosselen, garnalen, noem maar op. Alles vers. Na het eten eens lekker uit ons dak kunnen gaan. Op het terras van het restaurant, met houtvuur, goede muziek gedraaid, meegezongen en gedanst, gedanst! Heerlijk. Echt een feestje! Een lange dag geweest.

Vandaag, zondag, rustig aan gedaan. We konden eindelijk eens een beetje uitslapen. Na het ontbijt een strandwandeling gemaakt. Grappig fenomeen: hier zie je koeien op het strand liggen! Gaan ze liggen herkouwen en hier hebben ze geen last van de vliegen, slimme koeien. 'smiddags in een pick-up met zitplaatsen naar een heel kleine woongemeenschap, Xhosa, gereden, waar we door de bewoners werden verwelkomd en waar ze ons vertelden over hun leven en gebruiken. En we moesten natuurlijk meedoen met maïs malen en dat soort van dingen. De kinderen zongen en wilden maar al te graag op de foto. Leuk. Morgen weer vroeg op, want we hebben een rit van 500 km. voor de boeg. Het eind van de vakantie begint aan de horizon op te doemen. De laatste week van deze groepsreis. Dus nog even met volle teugen genieten.

1. Corry Erven:
    8 april 2019
    Och wat maken jullie veel mee. Wel heel gezellig. En wat fijn dat jullie overal welkom zijn. Ja en begroetingen met zang en dans kom je in Nederland niet tegen. Zijn wij te nuchter voor, denk ik. Geniet heerlijk verder.
  2. Nelly Erven:
    8 april 2019
    Lijkt me heerlijk na al die natuur en cultuur deze ontspanning 🤪🎉🥳👋
  3. Nick:
    8 april 2019
    Leuk om die verhalen te lezen. Geniet ervan!